Om Mig

Jag heter Linda Nyberg, är 24år gammal, och bor utanför Stockholm. Mina föräldrar driver ett inackorderingsstall på 33st boxar och vi har även ett eget litet stall där vi har våra tre egna hästar. Jag har bott på vår familjs gård i hela mitt liv och har alltid haft hästar runt omkring mig. Jag bor fortfarande på gården men numera i ett eget hus tillsammans med min pojkvän, min lillebror och vår inneboende Oskar.
 
Jag började rida på Harby ridskola när jag var 7år och gick sedan över till att rida på Solna Ridskola där jag red fram till 2008. Hösten 2008 flyttade jag till Skåne en kort period för att jobba hos dressyrryttaren Mattias Jansson. Efter tiden i Skåne så har jag jobbat på olika ridskolor i Stockholm och även som försteskötare hos Martin Ågevall.
 
Idag så arbetar jag halvtid på Sollentuna Ridskola och jobbar även extra hemma på gården och på Fjärilshuset i Hagaparken. Jag har två egna hästar som heter Ulmus och Manchester, ni kan läsa mer om dom under "Mina Hästar".
 
Jag har gjort "lite av allt" när det kommer till hästar. Jag började som hoppryttare, gick över till dressyr när Ulmus inte ville hoppa, tagit fälttävlansmärket på både ponny och storhäst, ridit hubertusjakt, blivit godkänd riddare inom riddarföreningen Celeres Nordica och deltagit i Tornerspels-SM samt tornerspelsshow i Finland. Nu fokuserar jag på dressyren med Ulmus och på fälttävlan med Manchester.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback