Tisdag igår och Långdag idag

Igår hade jag morgonHAV sen åkte jag hem åt frukost, bakade kladdkaka, tvättade och slog in paket - produktiv morgon! ;) 

Vid 12 åkte jag och Rebecka till våra hästar och fixade klart innan unghäst för mig och dressyrlektion för Rebecka. Izack skötte sig bra! Jag tömkörde en sväng som uppvärmning och sen sprang jag när Emelie satt uppepå ;) De fick trava runt fyrkanten för första gången! De fick till och med några steg galopp när Fanny råkade kittla honom med spöt :P Nu är nästa steg att trava utan medhjälpare ;)

Jag gasade hem och duschade efter unghäst och hade sedan emHAV. När jag var klar hjälpte jag Rebecka smörja innan vi promenerade Ulmus och Manne innan det var dags för julbord med klassen :)

Idag började dagen med morgonHAV kl 5:30...... zzzzz... Bara för att det skulle vara Luciatåg kl 7. Men det gick snabbt och smidigt. Klassen höll ett fint litet luciatåg. Det blir en låbg dag idag: här närmast är det BP-clinic, därefter unghäst, kolla på Rebeckas dressyr-examen, pedagogiklektion, em-HAV, banbygge inför hopptävlingen imorn och avslutas med att fixa till mina egna hästar. Så lååång dag och dö i sängen ikväll när jag kommer hem. 

(null)




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback