Fantastiskt Skön Helg

Längesedan jag var ledig 4 dagar med förvånansvärt lite tider att passa. Så himla  skönt! Ulmus var superfin under dressyrpasset i lördags där jag fokuserade på lösgörande arbete samt avslutade med lite förvänd galopp som blev jättefin! 😁

Hela helgen har jag kollat på inomhusterräng-träningar i Crafoord på Flyinge och igår var det äntligen Mannes tur! 😃 Han var kanonfin och hoppade allt utan minsta tvekan. Det jag behöver jobba vidare på nu är att få till styrningen bättre samt att jobba ännu mer på att landa i rätt galopp/byten. Vi hoppade olika typhinder där vi även fick testa att hoppa ett riktigt smalhinder med ris! 🙂 Han gjorde det jättebra! Måste nypa mig i armen för mina fina hästar ❤️

Idag var det dags för skola igen och vi fick reda på vilka hästar vi skulle få som skolhästar under ridblocket. Jag fick Bacchi vilket jag blev väldigt förvånad över då jag inte suttit på honom innan. Han har haft lite problem med ryggen och ser allmänt framtung ut då han är lite byggd i nerförsbacke. Vi hade första dressyrlektionen med Mette idag. Jag blev glatt överraskad av Bacchi och komer nog trivas bra med honom. Han böev väldigt fin i handen men får däremot intrycket att han blir lite låg i formen. Mette sa inget om det så antar att formen var ok för idag. Men när man väl får fram bjudningen på Bacchi blev han väldigt fin och jag kan fokusera på mig själv och min sits väldigt mycket, vilket ju är det jag vill kunna göra! Han ska även vara rätt okomplicerad i hoppningen så jag tror att bli bra som skolhäst 🙂

(null)

(null)
Manne från terrängträningen och Bacchi från idag



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback