Hovslagare och Undervisningsmetodik

Dagen började med att hovslagaren var hos oss och fixade nya skor till både Manne och Ulmus. Under tiden mockade jag och fixade klart allt i stallet. Hästarna skötte sig faktiskt bra och verkar trivas med hovslagaren :) Stod lugnt så jag kunde mocka i lugn och ro under tiden ;)
 
Sedan åkte jag till Djurgårdens Ridsportbutik i Eslöv och köpte lite boots så hästarna inte trampar av sig sina nya fina skor... Hem och vända och har nu haft undervisningsmetodik sen kl 13. Jag ska jogga Manne ikväll och testa ett nytt bett på honom då hans nuvarande är lite för långt så han har börjat få bettöverslitning. Har köpt ett tredelat äggbett med små bettringar som jag ska testa. Imorgon är det hoppträning för Aminda och sen är det inomhusterräng-träningar hela helgen på Flyinge! :) Jag ska vara med på söndag för Aminda :D
 
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback