Dressyrhästen Manne

Manne har ryckt upp sig lite när det gäller dressyren ;) Lollo och Manne höjde Mannes personbästa till över 66% på fälttävlansdressyren på Botkyrka och det slutade med att de vann sin H90-klass! I onsdags var jag och Manne och startade en LC:1 på Sollentuna och lyckades skrapa ihop hela 70,7%! :D Jag har inte startat Manne i en ren dressyrklass sen han var 4år så det var riktigt kul att han skötte sig så pass bra :) Vi kom på en 5:e plats av 32startande och fick rosett och plakett med oss hem. Vi fick ett par 8:or och gladast är jag för 8:an på sitsen vilket jag inte får särskilt ofta (om någonsin innan...?) så någonting har kanske blivit bättre efter Flyinge ;) Sista halten slarvade jag lite med så Manne hann ta ett steg bakåt under min hälsning vilket gav oss en 4:a, annars ganska jämnt program. Är väldigt nöjd med en 5:e placering med tanke på att jag hade både hoppsadel och tejpad ridstövel ;)
 
Imorgon laddar vi batterierna på nytt och debuterar LB på Högvreten. Jag har inte ridit igenom programmet med Manne så vi får se lite hur det går :P Hoppas på 60% iallafall så får vi se hur det går :)
 
 
Foto: Emma Trepte



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback