Flygande Fort

Den här veckan har gått i rasande fart!😓 Hopptränade för Eva i onsdagskväll och Manne var superfin trots lite ringrostig ryttare 🤓 Vi hoppade bana på 1m-1.10m och det kändes jättebra! Jag höll på att missa sadeln i landningarna när Manne tog i så det knakade... 🙈

Gårdagen gick för det mesta till att förbereda betessläppet som är imorgon. Jag fixade klart det sista med sommarhagarna och skottade gödselstacken så att alla (förhoppningsvis) får plats att tömma sina boxar 😬 Mamma bjöd på tacos till middag och kvällen var ocabligt lugn 😉

Idag har jag fixat massor med banskisserna till Gårdsmästerskapen som en i stallet ska hålla på Grana. Jag kan inte vara med själv men hjälper till med banskisser 🙂 Har också kört ut 27st torvbalar, lunchfodrat stora stallet och åkt med mamma och hämtat högtryckstvätt och vattendammsugare till städdagen. Nu håller jag på att fylla upp vatten i alla sommarhagar och ska sen pyssla om mina hästar. De får ta det lite halvlugnt nu när det varit fullt upp med sommarhagarna.

Imorgon är det som sagt årets stora stallstädning! Minst 33pers (1/box) som är där och skurar och städar. Jag ska vara lite behjälplig i ena stallet, syrran i andra stallet, mamma roddar med lunch och tårta och pappa ringer man om något skiter sig 😜 Det blir ganska full rulle men det är skönt när det är över 🌺

(null)

(null)




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback