Ulmus börjar komma igång igen :)

Joggade Ulmus igårkväll i ridhuset och dressyrade lite på honom imorse. Det är så roligt för man märker verkligen när Ulmus inte gått ordetnlig dressyr på ett par veckor för han blir så himla laddad ;D Igår när jag joggade honom höll jag mest till på stora mittvolten och red övergångar mellan alla gångarter, och Ulmus var så himla laddad! Red utan sporrar och hade ändå jobbigt att bromsa ;P Han blir inte bara frammåt utan han söker sig nedåt på tygeln mer av sig självt och det är inte alls det här att skjuta ut underhalsen och streta. I galoppen så gick han i en stadig mellangalopp x) Det gick liksom inte att få det och gå så mycket långsammare.. Men till skillnad från förut när han blivit stark så var han ändå ihop och krökte snällt på nacken istället för att försöka giraffa ;)
 
Idag började jag på samma sätt som jag jobbat dagen innan - övergångar på en 20m-volt, vilket gick minst lika bra idag :) Precis samma vilja att arbeta men lite lugnare idag men verkligen inte seg, utan tempomessigt var han precis lagom ;) Jag gjorde ett par extra galoppfattningar eftersom han kändes så fin och tuffade på stadigt på volten och övergångarna/fattningarna kändes också bra :) Red sen ett par skänkelvikningar halvt igenom innan jag avslutade med någon mellantrav där jag inte pressade honom så mycket utan lät han mer öka själv när jag vände in på diagonalen.
 
Det känns bra nu att vi börjar bli back on track med träningen och att vi har en tävling som mål att sträva efter ;) Idag var det även lite extra roligt att rida eftersom vi var super-matchade i lila med benlindor och boots ^^
 
Glömde ta en bild på oss idag men här är en från när vi tränade för Martin Ågevall på Antuna. Ungefär såhär såg vi ut idag förutom att idag hade vi lila benlindor+boots och jag hade gråa ridbyxor ;)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback