GOLISSA f.1991

e. National Zenith xx    u. Rosina     ue. Harras

 

Golissa är ännu en av Solna Ridskolas lektionshästar som gjort avtryck på mig. Hon var stor (165cm var gigantiskt för mig på den tiden ;P) och svart och väldigt snäll i spiltan. När jag började rida på Solna så hade alla ridskolehästar en personlig ryktpåse med ett motiv som hade anknytning till hästens namn, eller som i Golissas fall, beskrev hästens personlighet. Golissa hade nämligen ett vulkanutbrott på sin ryktpåse. He he.

 

Hon var en jättefin häst som jag red ganska mycket, kommer ihåg att jag valde henne på många av klubbtävlingarna. Hon var lagom pigg och inte så tittig på hinder. Men alla tyckte inte om att rida henne eftersom att rätt som det var så kunde hon explodera iväg i världens bockserie och då var det inte alla som kunde hålla sig kvar ;) De senaste åren hon gick på ridskolan skickade hon av i alla fall 2st ryttare in i sargen så att de fick åka till farbror doktorn.. Jag kommer ihåg att jag red henne strax efter en av dem ambulansfärderna och hon började bocka och jag kunde verkligen känna hur hon siktade in i väggen :S Men jag höll mig kvar och slapp brutna ben ;)

 

Jag och Golissa på klubbtävling, 2009
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback