Inte min dag idag...

Böjade med att sätta sig i bilen vid strax efter 06:00 för att börja jobba vid 6:30 på Solna. Dagen gick väl hyffsat smidigt fram tills att jag skulle byta täcke på en av privathästarna. Står på gången och har tagit av täcken varpå jag ställer mig framför hästen och börjar vik täcket för att hänga upp det. Då, helt utan anledning, hugger hästf**n mig rätt över ländryggen! Jag hade 'förstått' om han hade blivit sur för att jag försökte flytta på honom men jag rörde inte ens hästen; bara ren ouppfostran... >:/ Så med en svidande rygg var det bara att sätta sig i bilen hem vid 17 och försöka köra utan att ha ryggen mot ryggstödet :P
 
Hemma så mockade jag, tog in hästarna och bytte deras vattenhinkar innan jag åkte tillbaka till Solna för att hämta syrran (som slutade 2h efter mig..). Sen var det skynda ut i stallet och börja göra iordning Ulmus till hopplektionen. Hann precis börja oroa mig för hur det skulle vara att ha säkerhetsvästen över hästbettet när jag upptäcker att Ulmus tappat en sko... ):/ Eftersom Ulmus är väldigt ömfotad var det ingen idé att försöka sig ut till ridhuset, så så gick det med den hopplektionen för mig ;) Gick och sopade utestallet istället och slängde lite sopsäckar.
 
Nu hoppas jag att jag kommer kunna sova inatt och att morgondagen går utan missöden..
 
 

*morr..



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback