Torsdag

Igår fick jag sovmorgon :3 gick upp lagom till lunchfodringen och sen mockade jag till våra 3 hästar innan jag och mamma åkte och hämta Fva Bengtsson som vi tränar för. Vi åkte ut till Ekerö för att titta på en unghäst som mamma hittade, mer om det senare om det blir altuellt ;) Var hemma vid 19:30 och då bytte jag om och gick ut och fixade klart i stallet. Borstade och satte på Ulmus benskydd innan jag kvällsfodrade stora stallet vid 21 och därefter dressyrade jag en sväng på Ulmus :)

Vi höll tid i ridhuset eftersom det var ganska kallt. Joggade honom först på mittvolten och gjorde övergångar mellan skritt-trav-galopp. Han fick skritta lite på lång tygel och sen tränade jag på skänkelvikningarna som är med i LA:3 pch LA:4. Red lite bakdelsvändningar och de kändes faktiskt helt okey så då avslutade jag med att trava på lite lång tygel ;) Han kändes fin och avslappnad hela passet, pigg och glad :)


Gammal bild på Ulmus utanför vårt ridhus ;)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback