Hoppträning igår

Inlägget jag skrev igår blev tydligen inte publicerat, så här kommer en nytt försök :/
 

Jag hade lite farhågor innan träningen började idag eftersom hästen vilat i 2 dagar (turbomotor redan i vanliga fall liksom) och sen att jag inte suttit på han sen senaste gången jag hopptränade honom (i somras någon gång..?). Men det gick riktigt bra! Han var hyffsat lugn hela tiden och kunde till och med galoppera lugnt för det mesta medan jag lättade av i handen utan att han stack iväg ;) Vi värmde upp med mycket travhoppning så att han ska hålla sig på mattan och för att jag ska behålla kontrollen lättare. Vi red mycket olika linjer idag och en kombination. Avslutade med att hoppa bana på ca 1m. 
 
Det gick som sagt bra! Kändes inte som månader sen jag hoppade honom sist ;) Vi fick bra språng på de flesta hinder och även om vi kom lite nära in så fixade han det och kravla sig över ;) Portos är en sån himla ball häst! ^^ man verkligen flyyyger genom banan och det känns som man hoppar 1,50 även fast hindren bara är en meter. Han tar verkligen i hela tiden och det är en häftig känsla att känna alla hans hästkrafter lätta från marken.. :)
 
Nu är jag på väg in till stan för att lira biljard med polarna ;)
 
Bild från klupptävling på Sollentuna Ridskola
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback