PORTOS f. 2003

e. Lennik    u. Pandora    ue. Zefir

 

Portos är det senaste tillskottet i vårt stall. Han är en polsk import som stod på Solna Ridskola under 2011. Jag red han en hel del när jag red i hoppspecialen på Solna. Han var för svår för att tillräckligt många skulle kunna rida honom på ridskolan. Jag och Portos verkade fungera ganska bra ihop ridmässigt och av någon (ganska oförklarlig) anledning blev mamma helt förälskad i honom. Jag startade honom i en 90cm-clearround på ridskolans lokala hopptävling i oktober 2011. Vi kom runt banan med en rivning har jag för mig och mamma var lyrisk så vi hade en häst extra med oss hem den dagen ;P

 

Folk hemma trodde nog att vi inte var helt kloka i huvudet. Portos är en ca 165+cms turbomotor. Han är ganska istadig i formen till och från, och rätt som det är kan han dra upp huvudet och sticka tvärs över ridhuset :P Han hoppar som en gud och kommer säkert kunna gå högre klasser i framtiden. Men vi har mest fokuserat på att kunna bromsa och hinna svänga på rätt hinder. Han är helt otittig men behöver bygga upp sitt förtroende för ryttaren innan han är redo att klättra uppåt i klasserna.

 

 
 
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback