Väsby RK LA:3

På eftermiddagen idag var jag på Väsby med Ulmus och startade en LA:3. Framridningen var utomhus och Ulmus kändes riktigt fin trots att det fanns mycket att titta på. Men han blev liksom inte spänd som han brukar bli utan sneglade bara om det var en kon han tyckte var läskig eller något liknande. Jag kunde utan problem trycka ut honom för innerskänkeln när vi gick förbi sånt han tyckte var läskigt utan att det blev någon stor grej av det eller tröck ur formen. Red delar ur programmet och han kändes riktigt fin. 

Tävlingen hölls i ridhuset som egentligen var helt otittigt förutom att det är lite mörkt. Bara dressyrstaket på kortsidan vid domaren. Men av någon anledningar såg han typ spöken överallt och blev jättespänd. Han knappt rida ett varv i trav innan jag fick startsignal.. Inridningen gick helt okey men när jag skulle ut i det nya varvet tvärnita han för något spöke och jag fick i princip skritta genom hörnet. Halten inför ryggningen höll på att bli för tidig så den blev i två delar istället. I andra halvt igenom i galopp fick jag typ hänga i innertugrln för att hinna svänga då han blev jättestark och inte ville gå ut i hörnet. Han var bara allmänt tittig spänd och så jävla spänd! Han var typ överladdad och jag fattar inte vart all energi kom ifrån? Irriterad och besviken gick jag tillbaka till framridningen för att trava av och då var han hur mjuk och eftergiven som helst. *morr

Förväntade mig typ 57% och blev halvt chockad när jag såg att jag fått nästan 64%. Så jag kan verkligen inye klaga på procenten men känslan under ritten var typ hemsk. Lite intressant däremot att jag idag fick 64% på en spänd ritt full av missar när jag fick pyttelite mer förra helgen när vi inte hade några missar alls och han var lite spänd i 4-5 moment..?



Batteriet på mobilen dog så blev nog bara den här bilden.. :/



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback