Vem är jag?

Jag heter Linda Nyberg och blir 21år om 2 veckor. Jag bor hemma hos min förärldrar med min lillebror Albin (19) och med min storesyrra Lollo (24) i huset bredvid ;) Mina föräldrar driver ett inackroderingsstall i Vallentuna och totalt har vi 36 boxar på gården. Jag har ett halvblod som jag tävlar dressyr på men egentligen ser jag mig som en allroundryttare. Jag har tidigare haft 2 ponnyer som jag mest tävlat hoppning på. Jag red på Solna Ridskola i ca 9år fram tills hösten 2012, men det är fortfarande Solna FRK jag tävlar för. Jag sysslar även med lite tornerspel och är medlem och godkänd riddare hos riddarföreningen Celeres Nordica.
 
Jag tog studenten från Danderyds Gymnasium till sommaren 2011 och i oktober 2011 åkte jag ner till Skåna för att jobba hos Mattias Jansson i 6 veckor. Jag hade säkert blivit kvar längre om jag trivts med mina arbetskollegor.. Sedan jag kommit hem till Stockholm har jag hunnit med massa extrajobb på Sollentuna Ridskola och hos Martin Ågevall. September 2012 började jag heltid (6 dagar i veckan) hos Ågevall Dressyr på Lejondals Gård där jag och hästen blev kvar i 10 månader. Nu fördelar jag min tid hos Solna Ridskola, Vallentuna Ridskola och stallverksamheten hemma.
 
Just nu är planen att försöka tjäna ihop lite pengar så jag har råd att tävla och ha lite roligt med mina kompisar. Tanken är väl att jag söka unghästutbildningen på Flyinge inom en snar framtid men vi år se hur allting går ihop. Vill inte göra en paus med Ulmus tävlandet när han är i sina bästa år ;)
 
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback