Dags att damma av tangentbordet..

Har inte haft ork eller lust att skriva här men tänkte börja lite igen. Jag kan inte garantera 2 inlägg om dagen utan kommer skriva lite när jag känner för det eller har tid ;) Här kommer lite update so far:
 
Jag skulle ha debuterat MsvC i lördags men lite saker kom i vägen.. Först blev jag sjuk i tisdags. Jag skippade att träna för Björn och jobba i onsdags med förhoppningen av att vara frisk tills på lördag och istället satsa på att rida ett ordentligt dressyrpass på fredagen. Men då tar Ulmus och tappar en sko i hagen och och trampar in ena sidokappan rätt rejält. Han, som är ömfotad i vanliga fall, blir blockhalt. Maria (världens bästa hovslagare) kommer ut samma eftermiddag. Hon vågar inte slå på någon sko med risk att kapsla in massa smuts så vi hjälps åt att sätta på ett jodopaxomslag istället. Ulmus fick boxvila tors-fre tills Maria kunde slå på en sko med sula i fredags. Nu går han i en större sjukhage och har promenerats igår och idag. Hältan verkar vara borta (iaf när man promenerar) så ska testa att jogga eller longera honom imorn så får vi se hur han verkar ;)
 
Jag däckade ihop i en ny sväng förkylning i lördags så var hemma från jobbet idag i ett försök att bli frisk.. Det har varit en väldigt lugn dag idag, och Gud vad skönt det har varit! Kommer typ inte ihåg när jag hade en dag då jag inte gjorde någonting på. Syrran har fixat allt i stallet idag, så jag har bara pysslat lite med Ulmus och gått en promenad med honom. Jag ska strax ut och promenera med Manne men annars har jag mest tittat på TV och meckat lite med bloggdesignen och bilder ;)
 
Med Manchester flyter det mesta påsom vanligt. Han promeneras, longeras lite och springer av sig i ridhuset/utevolten. Han går att spola benen på nu utan större problem och verkar rätt tillfreds med livet ;) För ett par veckor sedan fick han en super-borstning :P Han har aldrig varit så ren ;) Det var jättesoligt ute så passade på att ha en liten photo-shoot med honom på utevolten så det kommer väl upp bilder på det här snart ;)
 
Världens bästa pojkvän följde med på promenad ^^



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback