fortfarande full rulle :P

I måndags red jag och Lollo ut tillsammans efter middagen. Jag red Portos och syrran Goldie, vi klättrade lite i skogen och travade lite i en av sommarhagarna på vägen hem. När vi var klara med dom longerade jag Ulmus en sväng och Lollo longerade Manne. Manne var lite stökig men sprang snällt på volten tillslut. Ulmus var fortfarande ofräsch :(
 
I tisdags var det vetrinärdag hemma i stallet och då var det meningen att hon skulle titta på Ulmus has. Men sen kom jag och mamma fram till att det kommer nog behöver röntgas så då ringde mamma Hästkliniken i Täby där vi fick en kort tid 11:30. Så det blev rätt stressigt på fm. Jag släppte ut de andra 3 och gick till spolspiltan med Ulmus för att duscha honom inför vetrinärbesöket. Sen packa transporten lite snabbt. In och byta om, packa lunchpåsar och sen in med Bullen i transporten och åka till Täby. När vi kom hem därifrån käkade jag frukost/lunch. Fixade allt i stallet till våra hästar och tog in dom vid 17:30.
 
På kliniken konstaterade vetrinären att han inte var halt på vänster bak där hans has var lite tjock. Det var möjligtvis pyttelite men ingenting som behövdes åtgärdas. Vi röntgade hasen för säkerhets skull och det var fläckfritt så jag behöver inte oroa mig över hans has. Däremot var han halt på höger fram, där han tappade en sko och trampade in sidokappan för två veckor sen... Så imorn (torsdag) ska Maria dra av den skon och sulan för att se om det har hänt något där som hon kan göra något åt. Annars har vi en tid hos Täbykliniken igen på måndagmorgon så att dom kan röntga/gräva eller vad som nu kommer behövas. Det kan också vara så att allt är "bra" dvs säga inge skit eller hovböld eller så, bara att hovväggen behöver vila och tid på sig att växa till och återhämta sig. Så vi får se vad Maria säger imorn. Ulmus får fortsätta gå i sjukhage och promeneras så länge.
 
På förmiddagen idag longerade jag Manchester innan jag skäppte ut honom. Han var rätt pigg och det känns som att han börjar få lite bättre kondis. Han var på helspänn när jag ledde honom till och runt volten och hoppade till för allt och ingenting. Men förutom 2st ordentliga stegringar i höger varv så gick det bra att longera honom ;) Fixade klart allt till våra hästar och lunchfodrade. Nu käkar jag lunch innan jag ska åka till Solna och jobba em. Jag ska vara med och hoppa ikväll :) Jag kommer vara med nu varje onsdag, ska jag försöka, och hoppa den hästen som Lollo inte vill hoppa ;)
 
Lär dröjja ett tag innan jag och Ullebullen är med och hoppar igen.. :/



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback