Fre-Sön

I fredags jobbade jag på Solna mellan 7-17:30. Sen skyndade jag mig hem och plocka upp pappa för att åka till verkstan i för att hämta hem min bil (håller alla tummar och tår nu för att den ska hålla sig vid liv..). Gasen i botten hem för att hinna duscha lite snabbt innan hela familjen och Micke (som vikarierar lite som allt-i-allo när vi behöer hjälp) och åka till Kungsängen och käka på restaurang. Jättegott!

 

I lördags var jag ledig från ridskolan. Jag gick en skogspromenad med Manne vilket han verkade tycka var väldigt mysigt :) Han går jättesnällt bredvid som en hund och med nosen i backen. Väldigt skönt att inte behöva bromsa eller släpa hästen efter sig hela tiden ;) Så han följer snällt med och lyfter duktigt på benen över alla pinnar och stenar. Vi skuttade över ett dike också. Vi var väl ute i ca 30 min. Fixade klart allt i stallet till Ulmus och Manne innan jag åkte en sväng till Väsby för att hämta Richard och shoppa lite skor i Väsby centrum :3 Käkade middag hos päronen innan jag och Richard åkte till Vallentuna för att kolla när han brorsas band spelade, trevligt trevligt ;)

 

Idag har jag jobbat mellan 7-17:30 på Solna igen. Så jävla dammigt. Är halvt svart i näsan och började typ blöda näsblod för att slemhinnorna dog av dammet. Vi löshoppade Manchester nu på kvällen i ridhuset. Jag tyckte att det gick bra :) Han har börjat fatta lite vad det går ut på och är ganska försiktig – men det är svårt när man kommer lite fel ;) Fast jag tyckerändå att han löser det ganska bra när han kommer lite stort eller lite nära. Sen när man tar om det så stämmer det bättre så det känns som han lär sig lite av sina misstag ;)

 

Imorn åker vi tillbaka till Täbykliniken med Ulmus. Förhoppningsvis blir han bra hyffsat fort efter det så att vi kan komma igång och träna igen. Orkar inte stryka mig från fler tävlingar nu.. >.<

 

HÄR hittar ni videon från när vi löshoppar Manne ;)

 

 

 




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback