Måndag

Jag fick lite sovmorgon imorse till kl 7:15 (lite deprimerande :P). Vi lastade Ulmus vid 7:30 och hade tid på Täbykliniken vid 8:15. Efter 45 min hos veterinären så var vi på väg hem igen :P Ulmus var inge halt och de tyckte att hålet såg läkt och fint ut. Deras teori var att sulan Ulmus haft har skapat ett tryck runt hålet så att det har blivit en mindre inflammation i hoven. Nu har han ju inte haft sulan sen i torsdags så förmodligen så har inflammationen läkt ut av sig själv ;) Deras hovslagare satte på en sko efter att ha fyllt igen hålet med keratex(?) och imorn får jag börja rida lite smått ;D
 
Väl hemma lunchfodrade jag vid 12 och hjälpte pappa fixa vattensystemet i ridhuset. Mockade till 3 hästar och kastade i mig lunch innan jag gasade iväg till Solna för att jobba em. Nu har jag käkat middag och ska alldeles strax ut till stallet för att hoppträna Portos för Eva ;)
 
Jag och Portos på lokaltävling hos Hufvudsta RK



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback