Jogg med krav

Idag har varit en ganska lång dag. Började med att jobba fm på Sollentuna för att sedan gasa hem och lunchfodra. Fick en timme på soffan innan det var dags att bege sig till Solna för att jobba min ordinarie em där. Hemma vid typ 17:30 och då dö på soffan lite och käka middag. Har haft ont i huvudet hela dagen och kände mig rätt hängig efter jobbet. Kändes som jag hade lite feber så proppade i mig ett par alvedon ;) Vill inte bli sjuk nu inför GbgHS...
 
Gick ut strax före 20 och började göra iordning Ulmus. Syrran hade varit snäll och fixat allt annat i stallet så jag behövde bara rida. Lotta assisterade hovslagaren idag så att Ulmus kunde få nya skor på sig :) Jag red i ridhuset, det blev typ ett joggpass fast med lite krav ;) Jag höll mig på stora mittvolten och jobbade som jag brukar med mycket övergångar. "Kravet" jag hade var att han inte skulle springa på för mycket utan fortfarande jobba på det vi tränar med Björn. Gjorde som sagt inga rörelser utan joggade mer. Ulmus kändes iaf väldigt fin och glad att få arbeta lite mer på riktigt eftersom han tagit de lugnt senaste dagarna med gympadojjan (som Richard hittade i hagen igår; tack och lov!).
 
Imorn är jag ledig från Solna och Moa ska rida Ulmus. Så jag har våra andra 3 hästar att pyssla om, sen ska jag lunchfodra och köra ut lite torv också ;) Måste ta en sväng förbi Täby C också och hämta ut biljetterna till GbgHS ;D
 
På onsdag har mina föräldrar kommit hem igen så då ska jag åka till Solna med Ulmus och träna för Björn :)
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback