Lördag

Idag joggade jag Ullebullen en sväng på förmiddagen i ridhuset. Gjorde klart allting i stallet till Ulmus och Manchester på en gång. Sen var det hem för att duscha och byta om innan jag gasade iväg till Uppsala. Det var årsmöte med riddarföreningen Celeres Nordica - kul att träffa alla igen, var ett tag sen sist ;) Sen handlade jag lite mat på väg hem och nu sitter jag i sängen och fixar lite med datorn :) Har sorterat bilder i mappar så att det blir lite mer ordning, sen tänkte jag förbereda lite blogginlägg och försöka trixa ihop en ny bloggdesign då jag inte riktigt är nöjd med den som är nu.. Får se vad jag hinner/orkar med ;)
 
Igår fick Manne ha täcke på sig för allra första gången! :D Han ska inte ha några täcken i hagen för vi vill inte "förstöra" hans fölpäls. Däremot kan det vara skönt för han att stå inne och torka med ett fleecetäcke när det regnat/blötsnöat för mycket ;) Så igår var han väldigt blöt så då tänkte jag att jag kunde testa. Han fick nosa på täcket ihopvikt först, sen gnuggade jag täckesklumpen mot hans bog lite. Han verkade inte reagera särskilt mycket så då testade jag att lägga på det och det blev inga panik-attacker från Mannes håll ;) Han tyckte mest att den var lite spännande och ville dra i den - han gillar att dra i/ha ner saker.. Han stod med täcket på medan jag packade höpåsar. När jag komtillbaka hade han dragit av det halvt (täcket hade endast bogspännen och en löst satt maggjord) men Manne verkade inte särskilt nervös eller stressad av att ha ett täcke hängandes på ena sidan så jag rättade till det och sen drog han inte av det igen ;) Så nu kommer han väl få stå och torka med täcke då och då så borde det inte vara några problem att börja med täcken på riktigt sen när han väl behöver det :)
 
Dålig mobilbild men visst är han söt ^^ Lite kul att han verkligen drunknar i täcken som för våra andra hästar är i minsta laget, det är då man inser hur mycket mindre han faktiskt är.. 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback