Omstart

Det blev en lite halvt ofrivillig bloggpaus på sisådär en månad. Det beror helt enkelt på att inspirationen var sådär eftersom Ullebullan tappade massa skor och hade inte så mycket intressant att skriva om. Men nu har skorna suttit kvar i en månad(!) (*peppar peppar) så nu tänkte jag försöka mig på det här med att blogga igen ;) Jag tänker inte ha så mycket krav på mitt bloggande, såsom att jag måste uppdatera varje dag utan tänkte mer skriva vad jag känner för när jag känner för det;)
 
Update so far:
Ulmus har som sagt behållt skorna. Vi har varit och tränat för Björn någon gång mer och ska försöka få till att åka till Solna och träna för honom iaf varannan vecka. Jag har börjat rida lite smått med kandar på Ulmus. Björn tyckte att jag ska rida på kandaret 2-3 dagar i rad lite här och var så att han rids in lite på det till MsvC-debuten (som kommer bli i slutet på april förmodligen).
     Jag har jobbat ganska mycket och är för nuvarande stallchef här hemma på Grana eftersom mina föräldrar är bortresta. Men det känns bra med lite cash flow lagom till Gbg Horse Show ;D
     Vi har haft spolspilte-träning med Manchester eftersom han inte gillar att få vatten på benen. Från början var vi 3pers för att ha honom var i spolspiltan, men igår kunde jag spola benen på han helt själv :D Visst han trampar runtlite men han försöker inte att panikartat ta sig därifrån ;)
     Nästa tävling verkar bli LA:3/LA:3 i Heby (Uppsala) den 16:e mars menär än så länge första reserv i båda klasserna. Därefter kanske det blir någon klubbtävling på Solna innan Österåker den 13:e april :)
     Juste... Vi var ju och tävlade på Botkyrka som, vilket jag anade, gick åt helvete :P Ulmus var fin på framridningen. Ekipaget innan mig var struket så när jag kom in på banan fick jag startsignal direkt eftersom domaren fått vänta. Han var spänd genom nästan hela programmet och vi fick jättemissar i galoppen. Är däremot jättejättenöjd med sista inridningen i trav-halt-rygga-fram i vänstar galopp. För där var han avslappnad i traven, jättebra halt och avslappnad ryggning, han spände till lite i fattningen men inte alls mycket - och allt detta gjorde vi HELT spikrakt! Men hon som dömde ger mig aldrig högre än en 6:a om hästen är pyttelite spänd, oavsett hur bra allt annat är (vägen t.ex.) såvi slutade på typ 56%.. Men aja, Ulmus har ju inte startat på 4 månader och brukar bara bli bättre ju mer man tävlar så det lossnar nog lite mer efter ett par starter till ;)
 
Vill ha vår och sol...



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback