Tisdag

Hyffsat lugn dag idag :) Morgonfodrade våra hästar och släppte ut dom. Richard lyckades stuka foten på bandyn igårkväll så Oliver fick vara med mig någon timme i stallet (Rich har varit hundvakt på fm eftersom mina föräldrar är bortresta och lillebror sover då för han jobbar natt). Körde ut torven och lunchfodrade. Moa var här och red Ulmus. Det var första gången hon skulle rida själv och Ulmus visade inte upp son bästa sida.. När hon skulle hämta honom i hagen så hade grabbarna raceat ett par repor i leran och när Ulmus väl kommit in så var han lite stissig eftersom han var själv i stallet. Så jag hjälpte henne få på sadeln och komma iväg och sen hade det gått bra ;) Ulmus hade hoppat till för några rådjur men vad jag förstod så ramlade hon inte av och båda kom hem helskinnade ;) Fixade allt i stallet till de andra 3 innan jag tog in dom vid typ 17. Jag har bara kvar att släppa Manchester i ridhuset ikväll och kvällsfodra stora stallet ;)
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback