Ytterligare förklaring till "Bortskämda Privatryttare"

Jag skrev ett inlägg här om dagen som handlade om hur man samsas i ridhus. Detta var inte för att "hänga ut" någon utan det var ett sätt att få utlopp för lite inre aggressioner. Jag har fått ett par kommentarer om det och ville bara klargöra att jag inte skriver här för att provocera folk, jag bloggar för jag tycker att det är roligt att skriva av mig lite. De som vanligtvis läser min blogg är min mamma, syster och min kompis Sara. Så nej; jag syftar inte på någon speciell person i det inlägget utan det var bara rent allmänt.
 
Visst, det är klart att de "duktigare" ryttarna måste ha lite mer koll på de som inte ridit lika länge eftersom att de inte har lika lätt att hålla koll på både hästen och vart alla andra befinner sig. I mitt inlägg skrev jag att:"Det beror helt på vem som har lättast förutsättningar att flytta på sig." och det är inte alltid den som rider runt fyrkanten. Ibland har den som är mitt i övningen lättare att styra undan, det jag ville få fram bara är att man kan försöka tänka 3 steg i förväg. Sen visst att det blir fel ibland och man håller på att krocka men då behöver man inte bli sur. Det är klart jag förstår att det inte är någon som medvetet rider i vägen för andra, det här är som sagt bara ett sätt för mig att skriva av mig.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback