Förkyld.. -.-

Igår bestämde sig min förkylning sig för att bryta ut. Jag har varit lite småsnuvig sen sist jag blev förkyld och antar att jag inte riktigt blivit helt frisk eftersom jag inte tagit det tillräckligt lugnt.. ;/ Så det blev ett lugnt pass på Ulmus igårkväll i ridhuset. Red lite övergångar i alla gångarter och försökte mest lugna en annars pigg Ulmus. Han höll på och fjantade sig i ena hörnet men annars gick det bra ;)

Idag fodrade syrran hästarna så tog jag ut dom vid 9. Red Ulmus direkt på morgonen; det gäller att passa på när han ändå inte hunnit lera ner sig ;) Skrittade Doggen-rundan som innehåller klättring och idag även simning.. xP Krondiket, som avdelar två öngar man rider på, var väldigt översvämmat så att stigen på ängen låg under 2dm vatten.. Så Ulmus fick lite vattenträning idag också ;) Sedan lunchfodrade jag och fixade allt åt Ulmus, Manchester och Portos.





Jag ska tvätta klart lite benskydd i eftermiddag ;)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback