Fre

Igår var det fullt upp hela dagen! Började 7 på Sollentuna och jobbade där fram tills 12. Kom hem och käka innan jag körde ut torven och fixade till våra hästar. Tog in våra hästar och spolade benen på Ulmus. Sen red jag Bart emellan så att Umus ben skulle hinna torka lite ;) När jag var klar med Bart longerade jag Ulmus en sväng i ridhuset. In och käka middag och duscha av mig innan det var ut till stallet igen för att kvällsfodra ;)
 
Det gick bra att rida Bart:) Marie (Barts ägare) var lite orolig för att han skulle vara lite seg men det var han verkligen inte! ;) Red i ridhuset ch det var ganska mycket folk där och lite rörigt men det gick bra till slut ändå ;) Jag tog väldigt god på mig och skrittade och travade fram ganska länge innan jag började jobba honom lite mer. Gjorde mycket övergångar mellan skritt och trav och Bart svarade bra för hjälperna ;) Han var ganska pigg som sagt så efter väldigt bra galoppfattningar i båda varven vågade jag mig tillochmed på en travökning på diagonalen :P VAnligtvis brukar han inte ha så mycket energi kvar efter uppvärmningen men igår blev det faktiskt en helt okey mellantrav :) Ska prata med Marie om jag kanske kan starta honom på någon av Solnas klubbtävlingar under våren ;)
 
Bart i somras :)
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback