Onsdag

Släppte ut hästarna imorse och mockade och fixade klart i stallet direkt. Gjorde rent lite benskydd och packa lunchpåsar också. Efter lunchfodringen käkade jag lunch. Vid intaget schamponerade jag Ulmus man och svans när jag ändå skulle till spolspiltan för att spola benen ;) Jag kände att det var på tiden att han fick sig ett bad och man får ju passa på medan det är 6 grader varmt ute ;) Spolade även rent Ulmus täcke som var aslerigt.. Han ska få på sig ett annat imorgonbitti med hals ;) Åt middag, tömde lite tunnor på torv-plast i stora stallet och smörjde hopptränset medan Ulmus torkade. Joggade Ulmus en sväng i ridhuset innan jag kvällsfodrade i stora stallet. Det gick bra att rida Ulmus, bara basic-grejjer idag så imorn ska det bli ett lite hårdare dressyrpass :)




Luna myser i soffan ^^



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback