Söndag

Idag så trimmade jag lite dressyr på Ullebullen igen i ridhuset. Tog god tid på mig med framskrittning och travade fram ganska länge. Började sedan med skritt-travövergångar och satt ned. Gick väldigt bra så tog ett par galoppfattningar i båda varven. Han kändes bättre i galoppen idag än igår (iofs låg jag bara på volten och jobbade honom idag) för han var inte alls lika stark som igår. Eller han var fortfarande ganska på men det gick att dämpa honom lite så att vi inte skenade på tygeln iaf ;) Sen fick han en liten skrittpaus och gick sedan vidare med lite skänkelvikningar och öppnor/slutor på långsidorna. Har inte ridit öppnor/slutor sen typ oktober så jag tyckte att det gick väldigt bra för att ha varit så länge sen sist ;) Avslutade med en mellantrav på diagonalen och travade sen av han ganska länge lång låg och rund :)

 
Han kändes väldigt igenom-jobbad i kroppen när jag travade av. Ulmus kändes ju också väldigt fin i princip hela passet så det gick riktigt bra idag :) Det är kul, då kan jag pusta ut lite inför imorn ;)

 
Jag och Ulmus när vi tävlade LA på Värmdö sommaren 2012, vi blev placerade :D
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback