Flyinge, framtiden och sånt

Planen(/förhoppningen/drömmen/lösningen-på-alla-problem) var att jag skulle göra Unghästutbildningen på Flyinge i höst. Tyvärr gick det inte tillräckligt bra på hopprovet och blev därför inte antagen. Så dags för en ny plan. Hm. Jag vet inte riktigt vad det blir än. Antingen får jag förska hitta ett par hästar att ha på tillriding/försäljning eller/och ett vanligt (icke-hästrelaterat och pengainbringande) jobb.  Vi får helt enkelt se.

 

Planen var också att Manchester i såfall skulle ridas in eller iaf sittas på innan augusti (om jag skulle åkt till Skåne) men nu har vi ingen stress utan kan ta det helt i Mannes tempo. Vilket förhoppningsvis ändå är till typ augusti ;)

 

Tanken med Ulmus är jämna plågor och stärka upp hans bakben och få han lite kickare där. Samt att befästa delarna ur MsvC under sommaren så att vi kan komma upp några procent till Hösten. Går allt som planerat så ska vi väl försöka starta MsvB till nästa sommar.

 

Jag har börjat få ett enormt hopp-sug. Det känns lite ovanligt, ganska länge sen jag kände så. Jag vill hoppa mer. Vi får se hur mycket Ulmus vill och orkar med och hur Lollo vill göra med Portos hoppande. Goldie har opererat framknäna och med honom vet man inte riktigt än hur pass mycket han kommer kunna göra innan man kan börja rida på honom igen. Så en projekthäst som jag kan hoppa på skulle passa bra.

 

Eftersom Ulmus inte ska ner till Flyinge så måste vi bygga nytt stall då Manne har växt ur sin box. Tanken var att han isf skulle lånat Ulmus box tillsvidare men det är inte riktigt aktuellt längre. Vi får helt enkelt se vad som händer med allting.

 

Vi kanske vågar oss på någon hopptävling i höst ;)
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback