Första natten avklarad

När vi kom fram igår gick jag en sväng med Ulmus innan han fick komma in i boxen. Tävlingshästarna står antingen i fasta uteboxar (ca 6st), i stallet (ca 12st) eller i det provisoriska tävlingsboxar (ca 30st) som är uppsatta enbart för helgens tävlingar. Vi hade superflyt och får stå i stallet ;) Väldigt skönt eftersom det är varmt och torrt där. Ulmus fick sin em-mat medan vi packade in saker. Det är tomma spiltor mitemot boxarna i stallet därman fick förvara sina grejjer. När det mesta var klart gick jag och bytte om till ridkläder.

Jag joggade Ulmus, som verkade rätt trött, en stund på tävlingsbanan. Han var ganska fin men lite loj. Mamma kom med dressyrspöt och då blev han lite mer aktiverad ;) Jag vill att han ska orka hela helgen så jag gjorde övergångar i alla gångarter och avslutade med skänkelvikningar i trav på diagonalen.

Jag och mamma käkade middag i vårt lilla kryp-in i hästsläpet och vid 21 gick jag och slängde åt Ulmus kvällskrafften.

Idag gick jag upp vid 7 då jag trodde att dom fodrade då. Ulmus hade redan fått sin mat och käkat det mesta av höet så jag gissar att de fodrat 30min innan jag kom ut. Det gör ingenting, bara han får mat ;)

Ulmus har varit upprörd hela morgonen. Han står i mitten på långsidan och den enda andra häste han har står 3 boxar snett mittemot till höger. Det tycker inte Ulmus räcker som sällskap och har stått och stampat argt i golvet och gnäggat hela morgonen ;) Jag smörjde allt läder och sedan satte bag på han ett regntäcke och promenerade med honom i ca 30min. Då blev han lite gladare ;) De andra hästarna som ska in i boxarna bredvid honom startar i em så de droppar väl in under dagen ;) Då blir han förhoppningsvis lugnare. Han verkar inte trött längre iaf ;P






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback