Söndag 15:e jun

Igår släpptes hästarna hemma på Grana på bete ute i dom stora sommarhagarna. Efter utsläppet kör vi storstädning i stora stallet och alla hjälps åt att skrubba boxväggar och högtryckstvätta. Jag var arbetsledare i nedre stallet och tyckte att allt flöt på rätt smidigt ;)

Vi var väl klara vid 13-14 och då knatade jag hem och dog i soffan en stund :P Hängde på låset till Gripens augusti-meeting och kom med! Puh! Gripen brukar vara typ årets höjdpunkt ;)

Sen hade jag, lollo och Martina intaget i stora stallet, fast eftersom det bara var 4st hästar som skulle in så fixade dom det medan jag tog in våra ;) Mockade och fixade allt till Manne och Ulmus. Jag testade att luta mig mot Manne samtidigt som jag klappade lite överallt på honom för att han ska börja vänja sig tills vi ska hänga på riktigt på honom. Han var ko-lugn så jag pratade med Lollo och jon tyckte vi skulle börja testa hänga på honom. Jag satte på Manne en kapson så gick vi bort till utfvolten och longerade honom en bra stund så han skulle bli lite trött ;)

När det sen var dags att hänga tyckte Manne att bara jag ställde mig på pallen var läskigt, så jag klev upp på pallen när Manne var en bit bort. Sen ledde Lollo Manne på en liten volt runt mig tills han slappnade av, då gjorde hon halt vid mig och jag gjorde likadant som i boxen; klappade honom överallt på rumpan och båda sidor av ryggen och lutade mig mer och mer mot honom. När hi gjort den processen typ 10ggr då hade jag tillslut bara en fot kvar på pallen ;) Så sakta men säkert går det frammåt :D



Manne när han täckestränar ;)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback