Söndag 22 juni

Idag har jag jobbat på Solna hela dagen med syrran. Vi var i princip ensamma där hela dagen då alla hästar har åkt på sommarbete utom 8st. Med bara 8 hästar i stallet så behöver man inte vara hela personalstyrkan ;) Så vi har gjort de vanliga sysslorna och en massa städning tex högtryckstvätta lilla ridhuset :)

Käkade middag lite snabbt när jag kom hem innan jag gick ut och hämta Ulmus. Lotta hjälpte hovslagaren att få på nya skor på fm så nu har han superfräscha fötter inför Malung ^^

Jag red ett lättare dressyrpass i ridhuset; fokus på övergångar och tempoväxlingar samt att han inte ska spänna sig i underhalsen ;) Han kändes rätt fin idag faktiskt :) Jag red på tränset och han lyssnade bra och blev inte för stark. När han kändes fin i galoppen avslutade jag med en förvänd båge åt båda hållen innan han fick trava av på lång tygel :) Imorn ska vi träna för Björn och det ska bli kul att se om han är lika fin då ;)






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback