Tisdagsträning för Björn

Jag jobbade morgonmockningen idag på Solna eftersom Syrran håller i dagridläger några dagar. Mamma kom med Ulmus till kl 11 så red jag för Björn vid 12.
 
Det gick rätt så bra idag. Vi fokuserar mycket på grunder; övergångar, galoppfattningar från skritt och avbrott direkt till skritt. Mycket fokus på ställning och att han inte spänner sig i underhalsen. Vi gjorde lite öppnor och slutor i trav längs långsidorna och tempväxlingar med fokus på att han ska gå kvar och vara stadig i formen.
 
Skolorna kändes väldigt bra efter ett par försök faktiskt! Han kändes lite mjukare i sidan än vanligt så någonting börjar gå åt rätt håll :) Jag måste bli bättre på att sträcka tygeln och se till att ha stadig kontakt till munnen från början till slut. Jag har en tendens att ge för stor eftergift och låta han rinna iväg för mycket. Vi börjar få till en annan galopp som är mycket rundare och mer samlad och han är även mer ihop i traven, så det känns kul :) Jag ska bara försöka visa det på tävling också :P
 
 
Jag börjar bli riktigt taggad på meetinget i Malung nu, bara dryga veckan kvar till avfärd! ;D
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback