Bart, Ulmus och 100-års-kalas

Började med att fodra våra hästar vid 8 och red Bart medan de åt upp. Eftersom det var så himla fint vårväder så passade jag på att rida ut och klättra lite ;) Bart skötte sig men blev lite trött. Sedan släppte jag ut honom i hagen igen och gjorde iordning Ulmus. Jag dressyrade med honom i ridhuset. Hårdaste passet sedan hans tappsko men han kändes fin. Han bråkade lite när jag började med skänkelvikningar och krävde lite mer av honom men det gick bra sen ;) När jag var klar med Ulmus gjorde jag klart allt i stallet till Ulmus och Manne och gick sen in för att duscha och byta om.

Richards styvfars farmor hade nämligen 100års-kalas idag! Bernt (Richards styvfar) hämtade oss och skjutsa oss till Sollentuna. Väl där hejade vi på lite människor och fick en liten välkomstchampagne. Jag tog alkoholfritt eftersom jag inte visste om jag skulle behöva köra bil senare på kvällen. Astrid blev inrullad i sin rullstol och vi sjöng för henne. Coolt att ha överlevt 2 världskrig och ändå vara helt klar i huvudet ;) Folk gick fram och hälsade henne grattis (det var ca 40 gäster) och det var då jag började känna mig konstig.. Jag kände mig typ konstig i magen och det blev jättevarmt. Jag sa till Richard som stod bredvid att jag inte mådde bra. Jag blev plötsligt jätteyr och vi kom fram till att vi skulle gå och sätta mig på en stol. Sen svimmade jag tydligen på Richard för det nästa jag kommer ihåg är att jag vaknar på golvet.. Vätskebrist. När jag tänker efter så drack jag dåligt igår och idag drack jag ingenting förrän i bilen på väg till kalaset.. Och att stå i ett hörn, i ett litet rum smockat med folk och dåligt med syre underlättade väl inte direkt. Men men, satt på en stol resten av kalaset och blev itryckt cola och mat så inga fler avsvimningar ;) Nu är jag hos några kompisar och ser på ufc/mello ;)



Bart idag i fina flätor ;)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback