Helt färdig...

Herregud vilken vecka! I måndags jobbade jag fm på Sollentune Ridskola, skynda hem vid 12 för att lunchfodra stora stallet, sedan vidare till Solna för att jobba min ordinarie em där. I tisdags var jag "ledig" och jobbade bara på gården;köra ut torv, lunchfodra och fixa allt till våra hästar. I onsdags jobbade jag på Solna (eftersom Lollo jobbade fm åt mig i måndags) mellan 6:30-12:30. När jag slutat hann jag trycka i mig lite lunch och smörja stävlarna innan Mamma kom med Ulmus så att jag kunde träna för Björn. Hemma strax efter 3 och mockade och fixade vatten till alla våra hästar. Sen in och duscha och byta om för att åka till Täby C för att hämta ut GHS-biljetterna, efter det vidare till Willys i Arninge för att storhandla lite mat. Hem och käka och därefter träffa lite kompisar och ha spelkväll. Kom hem vid 02, sov 2h innan vi vid 05 åkte in till Centralen för att hinna med tåget till Göteborg. Sov någo timme på tåget och sen gick vi på Eurohorse hela dagen och tittade på em-föreställningen som var slut vid 23. Sedan gick vi till vandrarhemmet och var väl i säng vid strax före midnatt. Upp vid 8 för att hinna käka frukost innan fm-showen började på Scandinavium vid 9. Shoppade lite mer på mässan innan vi begav oss till Jensen's Böfhus för att fördriva de sista timmarna innan tåget hem gick vid 20:45. Tillbaka på Stockholm Central vid midnatt där vi blev hämtade av pappa. I säng vid 01 för att gå upp och jobba idag vid 5:40 och jobbade till 17. Jobbar imorn 7-17:30 på Solna och 7-17 där på måndag. He he. Ska nog försöka ragga till mig en sovmorgon av föräldrarna på tisdag..
 
Idag fick Ulmus vila för jag var för trött. Hästvakterna har ridit han tors-fre så det går ingen nöd på honom ;) Däremot ska han ridas och Manne ska stimuleras söndag och måndag. Imorn ska jag även rida Bart en sväng. Jag har inte ridit honom på ett par veckor nu eftersom han har varit lite ofräsch, förmodligen pga en sträckning i hagen. Men nu tycker Marie att han är Back on Track så då ska jag checka av honom imorn ;)
 
Så full rulle var det här ;) Men så länge min förkylning inte bryter ut så tror jag att det är lugnt :)
 
Mini-Manne ^^ Han fick benen spolade idag och kunde stå sattfast medan jag spolade utan problem ;) Det går frammåt!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback