Jaha..

Skrev igår "bara jag inte blir sjuk så är det nog ingen fara" tro på faan att jag inte vaknade upp med svinont i halsen imorse... -.- *morr

Åkte till jobbet ändå eftersom jag visste att det var viktigt att vara där i tid för att det var ridledarprov där idag. Så stallet skulle vara extra välstädat, välmockat och ordentligt halmat extra tidigt.. ;) Det gick bra ändå trots feber och en konstant rinnande näsa. Jag var lite segare på eftermiddagen däremot eftersom jag inte hade någon Alvedon med mig. Överlevde arbetsdagen och lyckades larma och låsa stallet för första gången ;)

När jag kom hem vid 18:30 så hade Richard och syrran middagen klar <3 Åt och dog på soffan en stund innan jag gick ut och fixade med Ulmus. Syrran hade gjort allt i stallet och till och med spolat benen på Ulmus och Manne ;D Så det enda jag hade behövt göra var att rida Ulmus. Men den planen övergick till longering eftersom jag var så seg. Plan nr 2 sprack också eftersom Ulmus hade trampat till en framsko så att ena änden inte satt emot hoven och Ulmus var dessutom väldigt svullen i det benet. Han hade som tur var ingen feber iallafall. Gick en promenad i ridhuset med honom och han var inte superhalt. Tillbaka i stallet så drog jag av han skon, utifall det var någon söm som hamnat tokigt (alla söm var fortfarande i nämligen) och satte på honom en gympadojja. Hovlagaren kommer på tisdag ;)

När jag var klar med Ulmus
gick jag till Övre stallet och red Bart. Marie (som den ängeln hon är :)) hade dpolat ben och borstat honom redan, så jag behövde bara dra av han lite med en borste och sen slänga på sadeln ;) Red i ridhuset och tog ett ganska lugnt pass mestadels runt fyrkantsspåret. Bart kändes avslappnad och fin :) Han bjöd frammåt och verkade nöjd med att få arbeta igen ;)

När jag var klar med Bart gick jag hem och duschade. Nu ligger jag halvdöd i min säng med halsont, feber, ont i öronen (Y!) och en näsa som jag känner för att amputera... Jag har sjukanmält så imorn och på tisdag så får jag försöka vila upp mig lite.. God natt!



Det var snöstorm på väg till ridhuset så Bartan glittrade väldigt fint hela passet ;P



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback