Ons-Tors

Igår longerade jag Ulmus på morgonen innan jag tog ut våra hästar. Ulmus var på ovanligt bra longeringshumör ;) Ibland kan han bli lite jobbig och försöka slå sig fri från inspänningarna, vägra sakta av eller försöka bryta ut från volten. Men igår var han lugn, arbetsvillig och lyssnade på mina kommandon bra :) Longerade i ca 25-30min. Sedan fixade jag allt i stallet till våra hästar och packade lunchpåsarna till stora stallet som Pappa bar ut. Blev klar strax efter 13:30 så jag kastade i mig lite mat innan jag åkte till Solna för att jobba em. Slutade vid 18, gasade hem och gjorde iordning Goldie till syrrans hopplektion. Duschade sen och bytte om för att åka in till stan och spela biljard med lite kompisar.
 
Idag hade jag utsläppet i Övre och hjälpte sen Maria att sko Zetta och Oscar. Martina (hästarnas ägare) skulle jobba så hon bad mig vara med och kolla om Maria behövde hjälp om Zetta var nervös. Allt gick bra, tog ut våra hästar innan jag gick in och la mig någon timme igen. Fixade åt Manne vid intaget; syrran tog hand om Goldie och Portos och Moa hade Ulmus idag ;) Jag ska ut innan kvällsfodringen och spola hans ben. Imorn jobbar jag heldag på Solna och syrran fixar allt i stallet hemma för hon är ledig ;)
 
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback