Sjuk, hovbölder och svullet hästben

I söndags var Ulmus tjock i ena frambenet. Han hade böjt till skon på samma ben så förmodligen har han gjort något med det benet för bootsen var borta.. Så jag drog av den böjda skon i söndags och igår gick han i en stor sjukhage med gympadojja på sig. Idag var hovslagaren här för att titta om Portos hade någon hovböld (han blev jättehalt i fredags och då anade Lollo att han hade en hovböld efterom det är så han reagerat när han hade de två tidigare i höstas) och mycket riktigt hade Portos en stengalla så han har fortsatt boxvila tills på fredag då Maria förhoppningsvis kommer få på honom en sko ;) På Ulmus kunde Maria inte hitta någon ömhet i sulan eller något som liknade en hovböld så svullnaden i benet har förmodligen ingenting med själva hoven att göra. Jag ska prova att jogga honom lite ikväll eftersom han varken är halt eller har feber och se om svullnaden går ned. Han kommer få stå nattlindad inatt också för att se om det blir bättre.
 
Det var väldigt bra att jag inte åkte till jobbet igår.. Vaknade flera gånger på morgonen och funderadepå om jag skulle gå upp bara för att stoppa i mig ett par alvedon till men orkade inte lyfta huvudet från kudden typ.. Gick ut vid 10 för att ta ut hästarna och var typ yr och andfådd. Blev lite bättre frammåt kvällen. Så det passade bra att Ulmus inte hade någon sko för jag hade nog inte orkat rida honom. Mockade till våra hästar och bytte vattnet så fxade syrran resten. Gick och la mig vid 21 och slocknade ganska fort...
 
Imorse var jag lite piggare i huvudet men hade ont i halsen igen. Jag var lite piggare men efter att ha packat lunchpåsar, roddat med hovslagare till 2,5 hästar (erika bad om hjälp med roy, men cissi gjorde det mesta med honom eftersom att han inte ville bli fångad av mig i hagen) och kört ut torv (richard hjälpte till såklart) så är jag rätt död i kroppen igen.. Jag ska ut och fixa lite åt våra hästar och jogga Bullen en sväng sen. Imorn börjar jag inte förrän 14:30 så då borde jag hinna klart med det mesta på morgonen utan att stressa för mycket.
 
Tävling om 12 dagar och jättebra uppladdning med att vara sjuk.. -.- känner mig sådär lagom taggad..
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback