Helgen som varit

Tiden springer på som vanligt.. I lördags red jag Grissen på morgonen. Det är en häst som står i vårt stall vars ägare ville att jag skulle rida den för att komma med ett "opartiskt" utlåtande. Hon har haft massa olika ryttare som av olika anledningar säger att hästen typ inte är något att ha och eftersom jag knappt sett hästen ridas ville hon att jag skulle testa och se vad jag tyckte. Och jag tyckte att han var jättetrevlig! Lätt i handen och pigg framåt men lite "trotsig"emellanåt. Han gör ingenting dumt utan det är snarare att han inte riktigt orkar, är lite lat och har lärt sig att han slipper. Han är 178cm hög så jag kan tänka mig att folk lätt blir skrämda ner en så stor häst börjar studsa. Men jag tyckte att han var trevlig och rida och kommer fortsätta rida honom någon dag i veckan och så får vi se vart det leder ;) Ulmus dressyrade jag på på em i ridhuset. Vi hade lite fokus på galoppen igen och när jag var klar hade jag en bra känsla inför söndagens tävling ;) Efter ridpasset fick Ulmus bada och sen hade jag intaget i Övre. I söndags tävlade jag på ridklubben 4 Ben och mer om det kommeri ett eget inlägg ;) Idag får Ulmus en välförtjänt vilodag och Manne ska tömköras ikväll. Jag har intaget i Nedre idag så chillar lite i soffan nu innan det är dags att ut och jobba :) Bilden är från Gripens dressyrmeeting 2013 :)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback