Senaste veckan

I helhen fick Ulmus ta det lugnt. Det blev inget markarbete för jag försov mig.. 😓 men men..

I måndags kom Ronja och Anders förbi. Anders var sugen på att testa på ridning för ett par veckor sen och tyckte det var kul. Så i måndags var det dags för andra ridpasset och Ulmus fick agera ridskolehäst 😊 Först fick han skritta på fyrkantspåret ett par varv och träna stanna/styra. Sen satte jag på Ulmus inspänningar och koppla på en longerlina så fick Anders träna lättridning under longering. Han var riktigt duktig faktiskt och hittade lättridningstekniken ganska fort! Nu ska han bara få in känslan för hästens takt och hitta sitsen lite bättre 😉 Anders fick t.o.m testa att galoppera och även det gick bra men han behöver träna upp balansen i sitsen bättre. Men jättebra för att bara vara andra ridpasset! 

Igår reds Ulmus ut av en i stallet och idag vilar han. Jag har lite mini-semester sen igårkväll och kmr hem imorn när mamma och syrran drar till falsterbo. Jag har aldrig varit där och det är säkert asnice där men hade varken tid eller råd att åka nu så får kanske åka dit nästa år 😉


Anders och Ulmus



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback