Friday = Funday

Dagen började med skritt på Ulmus i ridhuset. Sen bytte jag hans plåster och tog ut hästarna. Fixade klart i stallet direkt på fm. När brorsan vaknat åkte vi och hämta Rich för att åka till Webbhallen och köpa lite spel. Hem och käka, spela lite och sedan ut och packa släpet inför hoppträning på SoRK. Ryktade igenom Manne, parkerade Ulmus i Tambors box (för att han inte skulle vara själv i stallet) och sedan lastade jag och Pappa Manchester och Goldie. Mamma och Lollo mötte upp oss på Sollentuna. 

Strax efter vi kommit fram bröt jordens hagel-skur ut så lilla Manne fick lite panik i släpet. Som tur var var ju Goldie med och kunde lugna honom. Vi fick på all utrustning på hästarna och gick in i ridhuset. 

Manne får världens största guldstjärna efter dagens träning! Vi hoppade bana och det var lite genrep inför deras lokala hopptävling nästa helg så massor av deras tävlingshinder var framme :) Han tittade inte på någonting, vi hoppade trippelbarr för första gången (som dessutom hade en grind i framkant) och fick världens känsla på banan. Han hoppar som en gud och kommer vi konstigt så tar han i ännu mer. 

På 3års-testet sa ridprovs-domaren att hon trodde att jag skulle ha väldigt kul med den här hästen och jag tror hon har rätt! :D


 Bild på mig och Manne från Sollentunas  klubbtävling i söndags. Foto: Emma Trepte



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback