Fullt ös medvetslös!

Jobbade hela lördagen, var inne kl 22:30 från stallet och satte väckarklockan på 5:30... Upp tidigt på söndagen för att knoppa och sen åka på dressyrtävling med Goldie. Väl där inser jag att jag har glömt smörjburken och att byta tyglar så måste rida med ett skitigt svart träns och tyglar som är bruna. På framridningen går Goldie på tygeln ibland på banan inte alls typ. Fick ingen riktig känsla, många missar men ändå ok ryggning och lyckades behålla rätt galopp i förvända men tappade istället all bjudning.. Landade på 55,7% vilket inte är mycket att hurra för. Laget slutade 9 så de behöver lite mirakel för att ta sig till final. 

Igår hade jag hemtenta hela dagen och fick stressa ihop ytterliggare en uppsats som tydligen också skulle in då. Sen shoppingtur med mamma till Arninge och sen hem, rida Ulmus och fixa klart stallet. 

Idag har jag haft seminarie (som otroligt nog gick väldigt bra!) och efter det hade vi grupparbete. Nu ska jag hem och andas lite innan jag ger mig ut till stallet för att fixa och rida lite ;)


Klippte Goldies hovskägg inför tävlingen; syns det vilket ben som blivit klippt? :P



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback