Byte av ridklubb

2016 är ett lite speciellt år för mig då jag för första gången bytt ridklubb. Eller ja, tekniskt sett tävlade jag för Smedby Ridklubb som allra första klubb men då startade jag inget lokalt ;) Under alla mina aktiva tävlingsår har jag tävlat för Solna FRK, där jag även ridit i ridskolegrupp under många år. Men i år kommer jag inte längre representera Solna FRK på tävlingsbanorna utan har bytt klubb till Sollentuna RK.

 

Jag jobbar på Sollentuna Ridskola och när de frågade om jag ville vara med och rida i deras Allsvenska-lag så fanns det ingen tvekan! Jag tycker det är jätteroligt att tävla i lag och det är någonting som Solna FRK inte har valt att satsa på. Om inte Sollentuna hade haft ett lag i Allsvenskan så hade jag förmodligen fortfarande tävlat för Solna. Jag kommer ju fortsätta träna på Solna eftersom min tränare Björn är ridskolechef där men kommer numera representera Sollentuna RK på tävlingsbanorna ;)

 

 Jag och Ulmus under ärevarv till en LB på Strägnäsbygdens RF



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback