Hästbytardag

I söndags jobbade jag på Sollentuna Ridskola mellan 7-17 och efter jobbet gasade jag hem och bytte om för att vara med på hästbytardag i stallet hemma :) Det var jag, Lollo, Martina, Agnes, Hanna och Andrea som turades om att rida lite på Manne, Ulmus, Oscar (c-ponny), Tambour (d-ponny) och Silver (c-ponny). Manne fick alltså ha en ny ryttare på ryggen (det har bara varit jag som suttit uppepå innan ;)) och han skötte sig jättebra! Det var Lollo som red honom först och sen fick Martina prova att rida honom.
 
Jag fick sitta lite på Tambour först och han kändes jättesmal för mina storkben xP Men han var väldigt fin och extremt avspänd i skritt och trav. I galoppen ville han inte riktigt gå fram och sedan fick jag efteråt höra att det tydligen var hans svåra varv :P
 
Sedan red jag lite på Oscar som är en väldigt speciell ponny. Han är väldigt känslig men han hade en väldigt bra dag i söndags så Martina vågade låna ut honom till oss att prova :P Även han var väldigt fin och avspänd och testade galoppera i båda varven och det gick bra :) Han är en c-ponny men han såg typ ut som en liten b-ponny när jag satt på x) Snäll ponny <3
 
Sedan satt jag en liten kortis på Silver också.Jag försökte ställa igenom honom i innersidan i varje varv och det gillade inte Silver riktigt utan han blev skitsur när han märkte att jag hade lite mer att ta i med än tjejerna som vanligtvis rider honom :P Men efter en liten stund gav han efter och då kändes han fin :)
 
När alla som ville ridit Ulmus så hoppade jag upp en sväng och bara tog lite travochgalopp runt fyrkanten för att kolla så att han var ordentligt loss ;)
 
 
Lollo på Manne och jag på mini-Oscar ^^
Lollo på Manne
Jag på Tambour
Jag på Tambour
 
Blev några bilder tack vare mamma iaf :)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback