Lördag

Igår började jag dagen med att ta ut hästarna innan jag gick in igen och käkade frukost. Sedan ut igen till stallet för att börja mocka och möta upp Sara :D Vi mockade och fixade klart allt i stallet medan hästarna käkade lunch och sedan red vi ut på Ulmus och Grissen. 

Jag red Grissen och han var lite på tårna igår :P Tydligen är containrar bra när man vill träna galopppiruetter och piff och puff ;P Skämt åsido så var det ett gäng blåa containrar som Grissen trodde skulle gå till attack typ. Han blev jättestressad och stod och piafferade typ och hoppa runt. Det enda jag lrävde var att han skulle gå fram till containern och stå stilla nån minut. Till slut, med Ulmus som rogivande coach, så kunde han stå stilla bredvid den utan att försöka backa iväg. När vi skrittade därifrån var han plötsligt helt avslappnad, sänkte huvudet och gick och frustade ;) Tror han behövde någon som tydligt tog kontrollen bara. Resten av ridturen gick i avslappnad skritt och trav, blev han spänd för något så behövde jag bara lägga om skänkeln så fortsatte han att gå rakt istället för att försöka kasta sig bort :)

Efter ridturen fixade jag allt åt Grissen, Sara åkte hem och jag gick in och käkade lunch/middag. Hjälpte Lollo med intaget i övre stallet innan jag gick in och duschade och bytte om. På kvällen knallade jag över till Lollo där vi var 12 tjejer från stallet som hade lite stalltjej-kväll ;) trevligt trevligt






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback