Tisdag

Igår gick jag som sagt i skolan 9-16, däremot hade jag tagit fel på dag så det var inget Allsvenska-möte igår utan det är nästa tisdag ;) Då red jag Ulmus istället direkt när jag kom hem och sedan bytte jag om och drog in till stan med gänget för att lira lite biljard :) Lollo hade fixat allt till mina hästar så fick lite mini-ledigt ;) 

Jag red Ulmus på lite samma sätt som i måndags; fokus på traven, avslappnad häst och jobb runt fyrkanten. Det var ganska mycket folk i ridhuset men tyckte att Ulmus kändes väldigt fin och avslappnad i traven. Vi tog även lite galopp, ca 5 varv i barje varv, där vi också låg runt fyrkanten och rullade. Fokuset låg på att få han avslappnad i galoppen och att korta galoppen lite så att han inte accelererar i kurvorna ;) Han kändes ganska fin ändå och var kanske lite spänd emellanåt men utannatt komma ur formen :)

Idag går jag i skolan fram till 15 och sen ska jag hem och rida hästar :)

Längtar nu tills tävlingssäsongen drar igång...




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback