Tjenixen

Igår fixade jag klart allt i stallet vid lunch (det tar så mycket längre tid när man måste mocka i halm pga av att torven fryser..)boch sedan gick jag ut vid intaget och tömkörde Manne-mannen på utebanan. Han var pigg och glad och blev riktigt fin mot slutet ;) Det känns som att han börjar hitta en ny växel i traven ^^ Jag hade kvällsfodringen i stora stallet och direkt efter den så joggade jag Ulmus en kortis i ridhuset. Tränade på att trava enbart runt fyrkanten (inte behöva lägga volter för att få honom lösgjord) och att trava innanför fyrkantspåret. Han var väldigt fin faktiskt men blev lite vinglig när vi lämnade spåret men det försvann efter någon långdida när vi hittat knapparna bättre ;) Red bara 25min för han kändes fin. Ska jobba på lite intensivare pass ikväll så får han en uteritt imorn. 

Nu sitter jag på tåget på väg till skolan och slutar inte förrän 16 >.< När jag kommer hem kommer jag nog bara hinna käka innan det är dags att dra till Sollentuna för att ha lite Allsvenska-möte om hur vi ska lägga upp kommande säsong :D Efter det ska jag hem och rida Ulmus, Manne får vila idag. 






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback