Torsdag

Började dagen med att ta ut hästarna och packa lunchpåsarna till stora stallet. Sedan åkte jag och Mamma till Sork där vi mötte upp Lollo och kollade på när några tränade för Eva-Karin Oscarsson. Jag blev också tillfrågad att vara med och träna men jag tackade nej den här gången eftersom Ulmus inte är helt igång och för att vi inte åker iväg med våra hästar just nu pga kvarka-risken. 

Men åkte dit och kollade iaf, dels för att det är intressant att kolla lite när andra tränar (saknar det väldigt mkt från tiden man jobbade i dressyrstall och kollade på träningar varje dag) och sedan för att se hur EKO var att hålla lektion. Har inte träffat henne innan men hon verkade ha ett rätt vetogt tänk. Hon var extremt på, vilket jag gillar, och väldigt engagerande. De tränade inte så mycket krummelurer utan det var mest fokus på grunderna, säkert för att det var folk som inte tränat för henne tidigare ;)

Men jag kommer nog att vara med och rida för henne om hon kommer till Sork något mer. Isf kommer jag se träningarna för henne (som nog blir max 1 gång i månaden) som lite mer spetsträning och fortsätta träna för Björn varje vecka så länge jag har råd ;) #fattigstudent


Fotade de som tränade lite ;)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback