Torsdag

Igår red jag Ulmus i ridhuset. Jobbade på samma sätt som dagen innan, mycket runt fyrkanten och bara fokusera på rakriktning och lösgjordhet. Bullen arbetade på bra och vi jobbade på lite mer med galoppen. 
 
Idag tog jag ut hästarna och fixade direkt klart i stallet. In och käka lunch innan jag gick ut och red Grissen och mockade åt honom ;)

Sen red jag Manne i ridhuset och han var jättefin idag! Red väldigt basic, mest runt fyrkanten och fokus på framåtbjudnibg och att ha honom rak i halsen. Han biter sig gärna fast lite i högertygeln men han var väldigt fin efter en stund. Körde även korta avsnitt där jag satt ned några steg i traven för att börja träna lite nedsittning inför kommande dressyrtävlingar ;) I galoppen rullade jag på runt fyrkanten och la en volt på stora mittvolten. Fin låg rund form i galoppen ^^ Avslutade även med lite mellantrav på diagonalerna som han har börjat förstå lite bättre nu ;) Det går lättare när man gör ett sch-ljud med munnen för då ökar han, om man bara smackar rullar han bara över i galopp..






Kommentarer

Kom ihåg






Trackback