Äntligen fredag

Jobbade på ridskolan fram till lunch och sedan har jag fixat hemma i stallet fram till intaget. Efter intaget lastade jag in Ullebullen i lilla släpet och åkte till Stora Benhamra för att träna för Evelina. Jag lyckades få med mig Rich som sällskap/mästerfotograf ^^

Träningen idag kändes skitbra och klart bäst hittills! Poletten börjar trilla ner vad gäller hennes system och jag känner att min kropp börjar få tillbaka muskelminnet ;) Jag har känt att jag har tappat så otroligt mycket på att inte ridit "ordentlig" dressyr på typ ett år. Men nu känns det som att vi börjar hitta tillbaka!

Själva arbetet var mest på volten och lite skänkelvikningar på diagonalen. Det gick mest ut på att han hela tiden ska vara avspänd, söka stöd till bettet och vara lite mer känslig för skänkeln för att få honom mjukare och mer i ramen. Mycket av det blir bättre bara att jag sitter ordentligt och tänker på att ha mina händer korrekt. Jag har en massa konstiga handställnibgar för mig som vi måste träna bort :P

Jag kände också väldigt tydligt i galoppen att jag måste komma ner ordentligt på sittbenen i sadeln för som det är nu tippar jag typ bäcknet frammåt så att sittbenen knappt nuddar sadeln. Så fort jag fick ner sittbenen i galoppen så blev det en helt annan känsla och Ulmus slappnade av lite i formen. Så det är bara att träna vidare ;D

Rich fotade lite, blev lite suddigt (vi red förmodligen så fort x)) men det är bilder iaf ^^




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback