Fullspäckad helg

Det har varit full rulle för mig hela förra veckan ända in i helgen ;)

En kollega har varit sjuk så jag har jobbat mycket extra på ridskolan och så lägger man till snökaos på det så har man lite att göra.

I tisdags tränade jag för Evelina Karlsson och i lördags var det dags för Ulmus andra start för i år. Det var en LA:3 och vi landade på 58%, ett resultat som redan är glömt. Ulmus var extremt spänd, vilket han blir när han inte startar på länge, men ändå tråkig poäng :(

Manne var med på klubbdressyr i söndags och startade sin andra LC:1 och första starten med dressyrstaket. Extremt tittig på dressyrstaketet vilket gjorde honom lite seg men ändå ok i formen. Vi slutade på 60,37% vilket jag ändå är rätt nöjd med. Vi laddar om för KM i december ;)

Igår jobbade jag fm på ridskolan och red sedan clinic för Roger Ohlsson på kvällen. Vi skulle representera ett MsvC-ekipage och jag tyckte ändå att Ulmus skötte sig bra. Han var inte särskilt spänd på staket eller publik utan behöver släppa igenom mer i kroppen då hn blir spänd i underhalsen. Han behöver lite mer styrka för att bli stadigare på de momenten men vi kunde iaf visa upp själva rörelsen fastän hästen hade kunnat vara mer avspänd och bärig ;)




Kommentarer

Kom ihåg






Trackback